Loop voorop met Instagram & TikTok: dé trends voor 2024

Hoe vang en houd je de aandacht van je publiek vast tussen een massa aan concurrenten? Ga voor TikTok en Instagram dit jaar!

Instagram en TikTok zijn geen platforms meer waar je je vrienden op ontmoet. Er bestaan miljoenen kanalen. Als je verhaal boeiend genoeg is, dan groeit je account en hoef je nooit meer te adverteren. Als bedrijf is het dus van belang om net zo goed te worden in contentcreatie als al die topaccounts. En videocontent spant de kroon, zowel bij Instagram als op TikTok. We kunnen het komende jaar heel wat nieuwigheden verwachten! Welke, denk je? Een green screen, timen van bewegingen, toevoegen van audio, voice-overs,… noem maar op! Ook AI-functies zullen zeker meer de kop gaan opsteken.

Belangrijkste tip: maak content die er voor zorgt dat mensen stoppen met scrollen en swipen! Hou je kijkers vast met boeiende inhoud en slimme tactieken. Een goeie ‘hook’ zorgt er voor dat men even blijft stilstaan (dit had ik nooit gedacht…! De slechtste manier om aan x te doen,…).

Maar doe het op een slimme manier! Ga niet halsoverkop content creëren en kijken wat werkt en wat niet. Je kan heel veel geld besparen door AI in te schakelen en door advies van een professional te gaan volgen. Wist je dat je bijvoorbeeld zelf niet meer moet vloggen? Daar bestaan nu al applicaties voor, die dat voor jou doen. Of dat je geanimeerde video’s kan laten maken door AI? Een onderwerp en een korte tekst, is het enige dat je nodig hebt.

Hoe ga je hier mee om als bedrijf? Zowel de creators als bedrijven dienen zich continu aan te passen. Maar het start allemaal bij een goeie basis. Staat alle informatie juist op je social media? Heb je een mooi logo en een branding in specifieke kleuren?

Naast een goeie basis, moet je regelmatig posten. Heb je een editoriale kalender, met de planning voor de komende weken? Niets is zo vervelend als het einde van de week bereiken en denken ‘Oh nee ik moest nog iets online zetten!’. Bereid voor welke boodschappen je wil brengen en wanneer. Plan alles op voorhand in (en werk zorgeloos verder!).

En tot slot: blijf in dialoog gaan met je publiek en met je partners. Wat vinden ze goed en wat niet? Hoe kunnen jullie elkaar versterken?

>> Wil je graag die goeie basis voor je social media account? Neem een kijkje bij onze social media make-over met templates waar je nadien alleen verder mee aan de slag kan.

>> Heb je meer nood aan die planningstool (editoriale kalender)? Ga voor social media beheer en we zetten deze op voor jou! Je kan het beheer elke maand pauzeren of stopzetten.