Heysocial.be Blogartikel hoe jeugd aantrekken

Hoe trek je de ‘Jeugd van tegenwoordig’ aan naar je bedrijf?

In een wereld die voortdurend verandert en evolueert, kan het aantrekken van de jeugdige doelgroep een uitdaging zijn voor veel bedrijven. Met hun unieke voorkeuren, interesses en communicatiestijlen vereist het bereiken van de jeugd een frisse aanpak en een diepgaand begrip van de digitale wereld waarin ze leven. Gelukkig bieden marketing en social media krachtige hulpmiddelen om de jeugd naar je bedrijf te trekken. In deze blogpost zullen we enkele effectieve strategieën verkennen om dat te bereiken.

Voordat je begint met het aantrekken van de jeugd, moet je ze eerst begrijpen. Dit betekent dat je onderzoek moet doen naar hun interesses, waarden en gedragingen. Welke trends volgen ze? Welke problemen proberen ze op te lossen? Op welke manier kan de link gelegd worden met jouw bedrijf? Door deze vragen te beantwoorden, kun je een gerichte marketingstrategie ontwikkelen.

Social Media als kanaal om de jeugd te bereiken.

Jongeren houden van visuele en boeiende content. Denk aan het delen van video’s, afbeeldingen en verhalen die aansluiten bij hun interesses. Gebruik humor, creativiteit en emotie om de aandacht vast te houden. User-generated content, waarbij je klanten betrekt bij het maken van content, kan ook zeer effectief zijn. Jongeren zijn vaak trendsetters en ze omarmen nieuwe technologieën en trends snel. Blijf op de hoogte van wat er speelt zet hier op in. Het is ook belangrijk om niet bang te zijn om dit uit te proberen! Wie weet stoot je op een nieuwe manier van communiceren, een nieuwe manier van content brengen, die helemaal werkt voor jouw bedrijf én ook jongeren aanspreekt. 

Jongeren bereiken is niet genoeg

Als je jongeren eenmaal bereikt, is het belangrijk om ze ook bij jou te houden. Dit doe je door betrokkenheid te creeren. Je kan bijvoorbeeld hun feedback of input gaan gebruiken en dus zo hen betrekken bij het vormgeven van je producten en/of diensten. Het is ook belangrijk om eerlijk en transparant te zijn in je communicatie. De jeugd kent de huidge marketingtrucs maar al te goed en heeft hiervoor een afkeer. Het bieden van echte waarde, echte bedrijfscultuur en echtheid in het algemeen, zal jongeren meer aanspreken. Een bedrijf dat daarnaast ook begaan is met de maatschappij, zal een positieve evalutatie krijgen van een jongere.

Veel extra werk om dit allemaal uit te dragen? 

Je zou kunnen denken dat dit allemaal veel extra werk met dit zal meebrengen. Maar als je gaat kijken in je bedrijf, ben je zeker ook met deze dingen bezig. Het enige wat je nog niet doet, is dit ook effectief tonen of communiceren. Organiseer jij dus jaarlijks die Paaseienraap voor de collega’s? Heb je nog foto’s staan van de laatste teambuilding? Wordt er hard gewerkt op kantoor maar uitte zich dat in enkele mooie realisaties? Zet dit dan zeker in de kijker! 


Het aantrekken van jeugd als klant of als werknemer, is cruciaal voor het succes van je bedrijf. Door je marketing- en social mediastrategieën hierop te richten kan je een band opbouwen met hen en kan je bedrijf mee groeien met de noden van onze jongeren. Blijf flexibel, creatief en betrokken, en je zult zien hoe de jeugd graag deel wil uitmaken van je merk.

>> Wil je graag je bedrijf meer in de kijker zetten met social media? Simuleer hier de prijs.Je kan dit elke maand pauzeren of stopzetten.