TikTok 2023

TikTok als nummer 1 social media platform van 2023

In de afgelopen jaren heeft TikTok een fenomenale groei doorgemaakt en heeft het zich gevestigd als een van de meest populaire sociale mediaplatforms ter wereld. Met zijn unieke benadering van korte videocontent heeft TikTok de aandacht getrokken van miljoenen gebruikers. Ook in 2023 is TikTok het snelst groeiende platform.

Kies enkel voor TikTok als je doelpubliek daar ook zit!

Ook al is TikTok enorm ‘in’, het is enkel nuttig om dit platform te gaan gebruiken als je doelpubliek op TikTok zit! TikTok heeft een grote aantrekkingskracht op jongere generaties, en is dus minder relevant voor oudere doelgroepen of voor bedrijven in bepaalde industrieën. Het is essentieel om je doelgroep te begrijpen en te bepalen of zij actief zijn op TikTok en of de inhoud die je wilt delen aansluit bij de TikTok-cultuur. Als je doelgroep zich niet op TikTok bevindt, kan het verstandiger zijn om andere social media platformen te verkennen die beter passen bij je merk en doelstellingen.

Hoe zet je TikTok strategisch in voor jouw bedrijf?

Oké, je hebt de beslissing gemaakt om in te zetten op TikTok. Maar hoe pak je het aan? TikTok maakt het eenvoudig om korte video’s te maken en te delen. Het is speels, jong en dynamisch. Begin met het maken van een korte video die goed aansluit bij de gebruikers en waardevolle content biedt. Je kan je baseren op actualiteiten, herkenbare situaties visualiseren, of humor gebruiken. Als je erin slaagt om de gebruiker echt te prikkelen, kun je viraal gaan! Als je het goed aanpakt, kan TikTok de ideale manier zijn om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen.